Olen kunnon jojo-laihduttaja. Olen luonteeltani turhan kärsimätön ja haluaisin saada kaiken heti. Se ei ole yhtään hyvä luonteenpiirre laihduttajalle. Laihdutus vaatisi kärsivällisyyttä ja ei saisi lannistua heti ensimmäisestä vastaiskusta. Olen alkanut laihduttamaan monen monta kertaa, varmasti kymmeniä. Olen ollut mukana painonvartijoissakin kolmeen eri otteeseen, aina muutaman kilon olen saanut laihdutettua ja sitten into on lopahtanut. Itsenäisiä laihdutusyrityksiä on varmasti kymmeniä, olenhan ollut ylipainoinen yläasteen alusta saakka. Tämän aamun painoni on tosiaan 83.9 kg. Se on paljon minun pituiselleni ihmiselle. Olen joskus aikoinani painanut vielä tuostakin noin 5 kg enemmän, mutta aika pitkälti koko ns. aikuisikäni on painoni pyörinyt tässä samaisessa lukemassa.

 

Kun mietin syitä siihen miksi en laihdu, aina tulee yksi syy mieleen: herkut. Aikaisemmin myös liikkumistottumuksissani on ollut vikaa, mutta tällä hetkellä liikun kyllä mielestäni ihan tarpeeksi. Herkut ja hyvä ruoka ovat minun heikkous. Minulla on uskomattoman heikko vastustuskyky herkkuja kohtaan, varsinkin jos ne tulevat eteeni tuosta vaan. Minulla on poikaystävä, joka ostelee meidän taloon herkkuja ja sitten tietenkin olen heikko ja minäkin syön niitä. Poikaystäväni kyllä kannustaa minua laihdutukseen ja ei pakota minua syömään mitään mitä en halua. En minäkään ole viitsinyt häneltä kieltää herkkujen syömistä vain itseni takia. Olen kyllä ylpeä itsestäni kun eilen kävimme hesessä, niin minä otin salaattia! Normaalisti olisin syönyt varmastikin kerrosaterian. :D Ne ovat nyt takana ollutta elämää ;)

 

Nyt olen siis jälleen kerran päättänyt aloittaa terveellisemmät elämäntavat. Olen ostanut kaapin täyteen hedelmiä ja muita terveellisiä syömisiä. Halusin perustaa tämän blogin sen takia, että voisin kirjata tänne tuntemuksiani ja ajatuksiani. Toivoisin myös, että jos tätä joku eksyy lukemaan niin saisin myös kommentteja ja vinkkejä. Minun useimmat laihdutusyritykseni kaatuvat yleensä jo viikon, parin jälkeen. Toivoisin saavani tämän blogin kautta kannustusta, etten lopettaisi tällä kertaa heti ensimmäisen repsahduksen jälkeen.

 

Toivottavasti viihdytte mukana! :)