Mä oon tännekin johonkin kirjoitukseen jossakin vaiheessa kirjoittanut mun vatsavaivoista. Noh, nyt ne on jatkuneet jo melkeinpä koko syksyn. Soitinkin sitten eilen terveyskeskukseen ja varasin lääkäriajan. Haluan saada tietää, että mikä tämän aiheuttaa, koska tää vaikuttaa jo mun jokapäiväiseen elämiseen. :( Haluaisin tietää että onko tää allergiaa vai keliakiaa vai mitä.

 

No, se hoitaja puhelimessa varasi mulle lääkäriajan loppukuulle ja ehdotti että olisin viljattomalla ruokavaliolla nyt parin viikon ajan ja seurailen että helpottuuko oireet sillä. Eilen aamulla siis aloitin sen. Tosi vaikeeta se kyllä on, ja kallista! Toisaalta mä toivon ettei se ois keliakiaa, koska se on niin hankala kun pitää miettiä tosi tarkkaan kaikkea mitä syö. No eilen sit kävin kaupassa ja yritin katsella kaikki tosi tarkkaan etten osta itelle viljatuotteita. Aiottiin illalla tehdä tortilloja ja ostin sit maissitortilloja, jotka siis on gluteenittomia. Ostin kuitenkin jauhelihan sekaan sellaisen mausteseoksen, jossa on vehnäjauhoja! Tyhmä minä! Huomasin sen vasta tänä aamuna ja olin luonnollisesti ehtinyt syödä tortilloja jo eilen. No ei kestä tänään enää sit syödä ainakaan jauhelihaa. Ajateltiin tosiaan tehdä niitä vielä tänäkin iltana, koska noita maissitortilloja jäi viel monta. Pitää vaan sit pysyä kasvislinjalla täytteen suhteen. :)

 

Nyt on sit tulossa periaatteessa kolmet kakkukahvitukset vielä loppuviikolle ja oon onnellinen että oon gluteenittomalla ruokavaliolla! :D Auttaa kummasti sanomaan herkuille ei. Tänään on tosiaan mun kummitytön synttärit ja sit sunnuntaina pitäs kahvitella sekä omilla porukoilla että poikakaverin porukoilla isänpäivän kunniaksi. Mukava viikonloppu siis tulossa. En oo sanonu kellekään että pitäis mulle varata mitään omia gluteenittomia kahvileipiä, koska voin olla aivan hyvin pelkällä kahvillakin. :)

 

Kiitoksia kaikille vierailijoille ja erityisesti kommenteille! Te piristätte mun päivääni. <3